torsdag den 22. november 2007

Christchurch

Den 20/11/07
Hej alle så er det ved at være sidst på en fantastisk tur. Vi ankom til Christchurch midt formiddag. Auto camperen fik vi afleveret og tog på hotel. Her tog vi alle et langt bad. Resten af dagen tog vi trætte ud i byen og shoppede. Om aftenen snakkede vi alle om hvad vi gerne mere ville. Der var forslag som; svømme med delfiner, ballongtur, gallerier og shoppe mm Vi blev enige om at springe delfinerne over. Torsdag gik med at shoppe, mange kunstgallerier, caféer og god mad. Vi gik tidlig i seng torsdag aften, da vi skulle op Kl 4.00 og på ballong tur, mere om den tur fra Michelle. Resten af fredagen gik med at pakke, lave lektier og gøre klar til vores sidste udfordring nemlig Laserpower game, et spil med pistoler hvor vi skal skyde hinanden i labyrentter med laserpistoler hvorefter vi vil slutte på en Mexikansk restaurant. Endnu en gang tak til alle der har fuldt os på vores blok, vi ses snart.
Det har været en fantastisk stor oplevelse, at tage 10 uger ud af kalenderen og have hele dagen med sin kæreste familie. Det bedste som jeg hidtil har oplevet.
Hilsen Familien ibsen Karl Jacobl

Den 23/11/07 stod vi som sagt op kl. 3.55, fordi mor skulle ringe og høre om luft ballonen kunne flyve pågrund af vejret, men det kunne den godt. Vi blev hentet af en bus kl. 4.40. Vi var de første der blev hentet af bussen. Bussen skulle hente 19 andre, der også skulle med. Det tog en halv time at køre der ud til hvor luft ballonen skulle flyve fra. Da vi kom der ud tog det rigtig lang tid før ballonen blev pustet op, men vi ventede og de fleste mænd hjalp til og nogle af kvinderne;) Da ballonen var pustet op og klar til at flyve, skylle vi klatre ind i kurven, der var plads til ca. 30 personen. Kurven på ballonen er inddelt i rum. Da alle var på pladserne lettede luft ballonen. Vi fløj et godt stykke over nogle marker, bjerge og nogle søer. Det var en MEGA flot udsigt, ikke mindst hvis du spør mor, selvom hun har højdestræk. Vi fløj ca. en time i luften, derefter landede vi på en mark, der var rimelig stor. Vi ventede i lidt tid indtil piloten fik fat i ham der kørte bussen. Endelig da piloten fik fat i buschaufføren begyndte vi ALLE at pakke ballonen sammen, altså Daniel havde det fedeste job, for han skulle bare kaste sig i ballonen så luften sive ud. Til sidst blev mig og mor vis lidt trætte og lagde os i solen. Den luft ballon vi fløj med er den 3. Største i verden, ” ret cool ik ? ”

Den store luftballon vi fløj med er den der ligger ned på billedet. Andet billede er et stemningsbilled fra luften.

En tilpas familie i en luftballon.

Turen har været det fedeste jeg NOGENSINDE har prøvet i hele mit LANGE liv ;) Der har været så mange super fantastiske oplevelser og skønne tidspunkter. Jeg har godt nok savnet jer der hjemme utroligt meget, men alligevel vil eg ikke have gået glip af den her STORE STORE oplevelse/rejse. Det er noget jeg ALDRIG vil glemmeJ
Michelle hende der ikke er klar til at tage hjem :’/