fredag den 9. november 2007

New Zealand - Sydøen

Vi ankom til Sydøen til byen Picton onsdag aften. Færgen var over 2 timer forsinket, grundet færgeproblemer med en anden færge. Indsejllingen i skærgården den sidste halve time var det flotteste jeg til dato har set, jeg har efterhånden rejst og set meget – men dette var imponerende.

Grundet vores sene ankomst til Picton, tog vi en enkelt overnatning i byen, og kørte meget tidlig videre næste morgen kl. 6.00. Hvor vi kørte til Kaikoura ca. 300 kilometer. En utrolig smukt tur, hvor vi så solen stå op. På turen til Kaikoura så vi mega store ørne, masser af sæler og andet flot fugleliv, det var en utrolig flot morgen, med alt det dyreliv, flotte bjerge, bjerge med masser af træer og bjerge som var beklædt med græs, samt utrolig smukke strande og masser af vinmarker. Kødkvæg og ikke mindst tusindevis af får. Denne tur kan ikke beskrives men skal ses!!

Vinmarker og bjerge vi kørte forbi på vej til Kaikoura.
Børnene ved en sæl som vi mødte mange af på vejen.
De hummer der fanges her ved den klippefyldte kyst i Kaikoura, sælges friske fra boder langs vejen de sidste 20 kilometer til byen, friskkogte - det skulle prøves.

Efter installering på vores top 10 Caravan Park ville vi undersøge mulighederne for en hvaltur næste dag om morgenen. Resten af dagen tog vi på en vandretur ude ved kysten. Vi startede med at gå oppe på bjergene med udsigt over havet og på tilbagevejen gik vi langs kysten, hvor vi igen fandt mange smukke muslinger og konkylier, som vi ikke havde set før. (bliver nødvendigt at sende dem med posten pga. pladsmangel i kuffertene).

Efter vores gå tur fik vi købt ind og lavet tidlig aftensmad.
Derefter hyggede vi i Auto Camperen med godnathistorie og guf efterfuldt af tidlig til køjs til alle,
Så vi alle kunne være klare til Hvalturen tidlig næste dag, en meget dyr tur, med garanti for at se Hvaler ellers får vi pengene tilbage.