lørdag den 10. november 2007

Hvalturen

Fredag d. 9.11.07
Kl. 9.30 skulle vi være ved informationen og hente vores billeter til Hvalturen kl. 10.00. Da vi havde købt vores billeter, skulle vi sætte os og få lidt informationer om turen. Mor og Daniel gik hen og købte dyrefigure til Daniel og mor købte også søsygepiller til os alle, bare for at være sikker på at vi ikke fik det dårligt;)

Kl. 10.05 kom der en bus, som kørte os over til den strand med havn som vi skulle sejle fra. Vi skulle sejle med en slags jetbåd. Da vi kom om bord på båden satte vi os i nogle gode sæder, der var fire på stribe så vi kunne sidde sammen. Båden sejlede meget stærkt. Vi startede med at få lidt flere informationer om sikkerheden og om turen. Turen tog ca. 2 timer. Derefter sejlede båden ud. Bølgerne var MEGA STORE!! Så båden vippede totalt, til først den ene side og så den anden side, båden hoppede op over vandet hele tiden. Jeg må da indrømme at det var lidt sjovt i starten, men da vi kom derud hvor hvalerne skulle være, fik jeg det seriøst dårligt.

Daniel der spotter efter hvaler!

De havde fundet en hval på deres rator, så jeg gik ud og så den ” meget stor og enorm flot”. Derefeter gik vi op på dækket og kiggede ud over for om vi kunne se andre, men ingen held;( Vi kunne ikke finde far og jeg prøvede bare at se mig om, jeg fik det bedre, men det fik jeg ikke. Jeg gik op på et andet dæk, for om jeg kunne finde far, jamen se der var han jo, han havde det også dårligt. Lige pludselig kunne jeg mærke jeg skulle brække mig, fordi det gyngede så meget. Jeg gik hurtigt ind med både far og mor i hælene. Jeg gik ind for at sætte mig og jeg kunne høre og se alle de andre der sad og brækkede sig, jeg satte mig ned sammen med far og der sad vi så med brækposer. Lige pludselig brækkede far sig mega meget, jeg kiggede lige over på ham, fordi jeg sad ved siden af ham, for at se om han var okay, men så kunne jeg lugte hans bræk og så var jeg lige ved at brække mig, men gjorde det ikke. Far brækkede sig mange gange og jeg sad bare og havde der PISSE dårligt uden at brække mig, far havde det selvføldig også PISSE dårligt. Da vi så var på vej hjem, kunne jeg bare mærke jeg skulle brække mig og så brækkede jeg mig helt vildt 3 poser fylt med bræk, stakkels mor der sad ved siden af og skulle give poserne til en dame der gik rundt og samlede poserne ind fra dem der brækkede sig. Mor og Daniel fik set 2 hvaler og fik taget mange gode billeder af dem.

Første billede hvor hvalen surfer gennem bølgerne.
Andet billede af den berømte hale på hvalen når den dykker ned i dybet igen.

Da vi kom hjem skulle far og mig bare have cola og chips;) Far havde dårlig mave til om eftermiddagen, hvor han fik det bedre og jeg havde det fint ved samme tid som far ca. Om aftenen fik vi BBQ mad og cola. Derefter spillede vi kort og gik i seng.
Mange Hvale knus fra de to søsyge og de to andre:=)
Michelle

Ingen kommentarer: